Rol van management bij de adoptie van sociale tools is cruciaal

De rol van management bij de adoptie van sociale tools is cruciaal. Daar waren de panelleden het over eens bij de live radio uitzending van het programma Gangmakers van BNR Nieuwsradio.
Woensdag 19 april zat ik in het discussiepanel bij deze uitzending over het thema Social@Work. Het event was georganiseerd door SMC030 en ging na de uitzending verder met twee inhoudelijke presentaties van Peter Staal en ondergetekende.

Nieuwe stap in de ontdekkingsreis van Ruud Huigsloot

Na 9 jaar heb ik T-Mobile per 1 maart 2017 verlaten. Eerlijk gezegd is dat voor mij best wel een dingetje. Mijn jongste voelt dit altijd feilloos aan. Hij komt dan naar me toe en geeft me een knuffel. “Ben je verdrietig papa?” Nee grote vriend, ik heb een fantastische tijd gehad bij T-Mobile en die is nu voorbij. Maar papa heeft heel veel zin in de tijd van morgen. Z’n knuistjes laten los, hij voelt dat het goed is en gaat tevreden weer verder met spelen. En zo is het. Een nieuwe stap in de ontdekkingsreis van Ruud Huigsloot dient zich aan. 

Waarom ben ik fan van John Legere, de CEO van T-Mobile Amerika?

Ik volg deze man al een tijdje. Hij valt nogal op. Een ietwat schreeuwerige Amerikaan, vol bravoure, show, theatrale acties en altijd gekleed in Magenta. Hij is bijna een echte celebrity. Er gaat geen dag voorbij of hij komt langs in het nieuws. Hij zit in talkshows, staat op de foto met heel bekend Amerika, heeft een fanclub en reist dagelijks door heel Amerika, op zoek naar zijn medewerkers die iedere dag ‘zijn’ producten en diensten aan de man proberen te brengen.

Over KLM, #HappyToHelp, koffie en een tour

De KLM lanceerde vandaag een zeer mooie nieuwe service campagne, #HappyToHelp. Een campagne waarin KLM haar onbetwiste leidende positie in het Social Media landschap nogmaals wilde benadrukken. Een echte service campagne die wereldwijd werd uitgevoerd. Eye catcher is natuurlijk het streven van KLM om niet alleen de eigen klanten te helpen maar iedere reizende persoon die behoefte heeft aan hulp.

Een spreekbeurt en een Google Glass

Afgelopen donderdag 20 februari was het zover. Tim moest z’n spreekbeurt houden. Niets bijzonders, een spreekbeurt komt vaker voor hoor ik je denken. Als je het allemaal een beetje gevolgd hebt, dan begrijp je dat het hier niet om een normale spreekbeurt gaat. Het gaat om de spreekbeurt over Google waarbij de papa van Tim (ik) in een wat naïeve bui besloot om een poging te wagen een Google Glass te regelen.
Mijn oproep heeft tot een explosie aan reacties geleid. De climax was een spetterend optreden van Tim en een demo van Google Glass in het auditorium van T-Mobile voor 120 man publiek.

Google Glass oproep, nu 2 weken verder

Iets meer dan 2 weken geleden plaatste ik een wat naïeve oproep op Google+ met de vraag of iemand mij een dagje aan een Google Glass kon helpen. Niet voor mezelf, maar voor de spreekbeurt van mijn zoon.
Naïef omdat er natuurlijk nog maar weinig Google Glasses in Nederland zijn, maar vooral omdat het voor de spreekbeurt van mijn zoon was.
Een spreekbeurt van pakweg 20 minuten op een basisschool ergens in Delft. Niet commercieel, niet groots, gewoon een jongen van 12 die over Google wil praten.

Mag ik misschien uw Google Glass even lenen?

Google Glass spreekbeurt

Ik ben vader van 2 jongens. Eentje van 5 en eentje van 12. Die van 12 moet in februari weer een spreekbeurt houden voor de klas. Z’n laatste keer op de basisschool.
Hij mag zelf een onderwerp kiezen. Na wat wikken en wegen besluit hij om de juf te vragen of het goed is dat hij zijn spreekbeurt over Google houdt. De juf sprak daarop de legendarische woorden:

“Over Google? Daar valt toch niet zoveel over te vertellen?”

Social Media Monitor, een Jury verslag

Het Social Media Monitor 6 event is achter de rug. Het was de 6e versie van een concept dat ooit is begonnen als een ‘simpel’ lijstje van grote bedrijven die zich bezig houden met Social Media.
Inmiddels is de Social Media Monitor een evenement waar bedrijven en de ‘Social scene’ rekening mee houden. Bedrijven willen scoren, in ieder geval beter dan vorig jaar en vooral ook beter dan hun directe concurrenten. De Social Media geïnteresseerden zijn vooral nieuwsgierig naar de vordering die grote bedrijven maken op weg naar echte Social Business. 

Scroll to top