Over KLM, #HappyToHelp, koffie en een tour

De KLM lanceerde vandaag een zeer mooie nieuwe service campagne, #HappyToHelp. Een campagne waarin KLM haar onbetwiste leidende positie in het Social Media landschap nogmaals wilde benadrukken. Een echte service campagne die wereldwijd werd uitgevoerd. Eye catcher is natuurlijk het streven van KLM om niet alleen de eigen klanten te helpen maar iedere reizende persoon die behoefte heeft aan hulp.

Ik hou hiervan. Wat geweldig! KLM volg ik met zeer grote interesse omdat ze op mijn vakgebied van Social Business vaak de toon zetten. Zij zijn er met hun campagnes meerdere keren in geslaagd mij te doen glimlachen en mij een fijn gevoel te geven. Dat is opmerkelijk want er zijn niet echt veel bedrijven die mijn emotie raken. KLM wel.

Mijn complimenten

Vanochtend zag ik de start van hun #HappyToHelp campagne voorbij komen op Twitter. Ik moest weer glimlachen. Ik stuurde KLM een tweet met mijn complimenten.

Leuk toch als je als bedrijf zo’n tweet krijgt? KLM reageerde ook leuk en bedankte me voor mijn compliment. Nu ben ik nogal nieuwsgierig dus ik dacht, wat gaaf zou het zijn als ik langs mocht komen en in hun glazen huis mocht rondkijken. Ik vraag het gewoon. Waarom ook niet.

Ik had een afwijzend antwoord wel verwacht. Natuurlijk mocht  ik daar niet naar binnen. Logisch. Ze zitten daar midden in de start van hun campagne een enorme hoeveelheid klanten te helpen. Daar heb ik even niets te zoeken.
Al snel kreeg ik mijn verwachting bevestigd. Ik mocht buiten door de transparante muren naar binnen gluren, maar that’s it.

Afgewezen maar niet getreurd, of…?

Niet erg. Ik kon het proberen. Ik ging weer verder met waar ik mee bezig was. Al snel zag ik andere mensen ook vragen of ze even mochten komen kijken. Ik moest er om lachen want ik begreep die mensen wel. Ook nieuwsgierig. Tot mijn grote verbazing bleek echter al snel dat anderen meer succes hadden dan ik. Nog sterker, sommigen werden spontaan uitgenodigd. De ene voor een bakkie koffie bij de balie, de ander kreeg zelfs een complete tour aangeboden zonder dat hij er zelf om vroeg. Een interessant aaneenschakeling van verrassingen volgden. Samengevat in bijgaande storify.

Daar sta ik dan

De conclusie van deze ankedote is dat ik buiten in de regen tegen de glazen pui Marrigt een bakkie koffie zie drinken terwijl Marco zich uitvoerig laat informeren en rondleiden door het #HappyToHelp glazen huis op Schiphol Plaza.

Maakt allemaal niet uit hoor KLM. Ik vind het nog steeds een fantastische campagne, maar hoe jullie dit soort dingen oplossen is gewoon een beetje onhandig. Meer niet.

Gelegenheidsblogger die schrijft en spreekt over digitalisering, de rol van mensen bij digitale transformatie, employee engagement, community, persoonlijke ontwikkeling, social business en soms over iets anders. Werkt als zelfstandige bij zijn eigen frisse nieuwe kindje, RUUD

Geef een reactie

Scroll to top
%d bloggers liken dit: