Welke dagboek app gebruik jij?

Welke dagboek app gebruik jij? De laatste tijd hoor ik die vraag steeds vaker. Blijkbaar zijn dagboek apps populair. Niet heel erg gek natuurlijk want een smartphone is een ideaal apparaat om een dagboek bij te houden, ook wel lifelogging genoemd.
social-media-confusionDagelijks laat je veel ‘sporen’ achter op internet. Je plaats foto’s op Facebook of op Instagram. Je checkt in met Foursquare, stuurt berichten via Twitter of je plaats filmpjes op YouTube. Als je er dan vanuit gaat dat veel van de dingen die je met anderen deelt voor jou belangrijk of waardevol zijn, dan zou het handig zijn als deze momenten automatisch per dag worden verzameld en in je eigen dagboek worden geplaatst. Alles op 1 plek.

Activity Trackers werken wel. Bijvoorbeeld Moves

Activity trackers zijn hot. Althans zo lijkt het want je leest er nagenoeg overal over. Begrijpelijk want nieuwe technologische mogelijkheden zorgen er immers voor dat jij als consument steeds makkelijker je eigen activity kunt bijhouden. Zo kun je bijvoorbeeld inzichtelijk maken hoeveel je nu eigenlijk per dag beweegt. Smartphones in combinatie met apps en allerlei vormen van zogenaamde wearable technology zorgen ervoor dat je op zeer simpele wijze bij kunt houden hoeveel je beweegt, hoe je slaapt, of je droomt, hardloopt, wandelt of fiets.
Dat klinkt leuk maar ik kan inmiddels uit eigen ervaring melden dat dit best confronterend kan zijn.

Eerste retail iBeacon toepassing is een feit

ABC News weet te melden dat Apple vanaf vandaag is begonnen met het in gebruik nemen van zogenaamde iBeacons. Nu nog alleen in hun Amerikaans Apple Stores, maar waarschijnlijk zullen stores in andere landen snel volgen. De iBeacons zijn vooral bedoeld om de winkel ervaring verbeteren. Nu is dat een rekbaar begrip, want het zal je niet verbazen dat Apple vooral gaat proberen de bezoekende klant subtiel te attenderen op koopjes, upgrades en accessoires. Hier is natuurlijk helemaal niets mis mee. Je bent immers in een winkel. Een winkel verkoopt spullen en gebruikt verschillende ‘verleidingstechnieken’ om de klant tot aankoop over te laten gaan.

iPhone 3G introductie in Nederland

Dossier: 11 juli 2008.
Event: De iPhone 3G introductie in Nederland.
Mijn rol: Ik was destijds verantwoordelijk voor de online activiteiten van T-Mobile.

De iPhone 3G, 11 juli 2008

iPhone 3GIn 2008 was de eerste iPhone introductie in Nederland.
De iPhone 3G werd in Nederland exclusief door T-Mobile ge├»ntroduceerd. Het feit dat T-Mobile dit toestel exclusief mocht gaan verkopen in Nederland gaf enorme mogelijkheden. De iPhone was immers toen al zeer gewild, zou een zeer groot publiek aanspreken en was een toestel dat de content-/smartphone wereld op z’n kop ging zetten.

Glas heeft de toekomst

Dat glas de toekomst heeft laat bijgaand filmpje prachtig zien. Grote schermen met handige functionaliteit, overal in huis en onderweg. In toenemende mate worden in onze huizen steeds meer schermen gebruikt. Nu nog vaak beperkt tot TV’s, Tablets en PC/laptop, maar straks ook in je slaapkamer, badkamer en keuken. Het gaat hier vooral om glas waarop toepassingen kunnen worden getoond die handig zijn voor je op het moment dat je ze ziet. Een agenda checken terwijl je tanden staat te poetsen of het file-leed bekijken terwijl je nog snel een lekkere cappuccino zet.
Ik zie veel voordelen. Het is niet alleen mooi, maar het voegt ook iets toe aan je dagelijkse routines en tafereeltjes.

Scroll to top